איך לצאת מפרויקט שיפוץ הבית בשלום

כאשר אנחנו עומדים בפני פרויקט של שיפוץ בית או דירת מגורים ישנם כמה שיקולים שכדאי לקחת בחשבון. ראשית, יש לקבוע תקציב בהתבסס על הערכת מחיר מקצועית, ולהוסיף לתקציב הזה עוד עשרים וחמישה אחוזים בערך כדי לוודא שיש לכם עודפים לחריגות.

בכל פרויקט של שיפוץ הבית ישנן הוצאות בלתי צפויות, וחשוב מאד להשאיר עבורן מרווח נשימה משמעותי. בנוסף, יש להיערך לתקופת השיפוץ מבחינה לוגיסטית וארגונית – האם תחיו בנכס במהלך תקופת השיפוץ או שתצאו ממנו? כדי לקבל החלטה כדאי לחשוב על השאלה האם השירותים או המטבח יושבתו במהלך תקופת השיפוצים. כך או אחרת – חשוב מאד להיערך מבחינה כלכלית גם להוצאות הלוגיסטיות השונות הכרוכות בשיפוצים.

במהלך שיפוץ הבית מתגלעים במקרים רבים מאד מתחים וריבים בין בני המשפחה. חשוב מאד להיערך לפרויקט גם מבחינה נפשית, ולהיקשר בצורה מסודרת עם חברות שיפוץ מסודרות וחוקיות. הקשיים שמתעוררים סביב השיפוצים נובעים במקרים רבים מהוצאות חריגות או מאכזבה מרמת העבודה של בעלי המקצוע. כדי להימנע ממתחים מיותרים בחרו בבעלי מקצוע טובים, חתמו על חוזים מסודרים שיוצרים קשר בין לוחות הזמנים לתשלומים וכמובן – ערכו תיאום ציפיות של בני הבית בינם לבין עצמם.

עיצוב ומראה

הנושא הבא שכדאי לחשוב עליו הוא העיצוב הכללי של הבית והפקת המירב מפרויקט השיפוץ. ישנו הבדל גדול בין פרויקט שכרוך בכמה שיפוצים קוסמטיים קלים לבין שיפוץ יסודי שמשנה את פני הבית לחלוטין. במידה ומדובר בפרויקט של שיפוץ מן היסוד מומלץ מאד להיעזר באנשי מקצוע במהלך העיצוב והתכנון כדי לא להחמיץ הזדמנויות להגיע למראה שאתם מחפשים. כך או אחרת – יש לשקול בזהירות כל בחירה ולוודא שאתם בוחרים בחירות קלאסיות ומושכלות שילוו אתכם לאורך זמן ולא יימאסו עליכם. האופנות המקובלות היום יכולות להתחלף מחר, ובניגוד לאופנות בבגדים – הבחירות שתעשו בשיפוץ ילוו אתכם לאורך זמן.

כאשר חושבים על עיצוב מחדש במהלך פרויקט של שיפוץ הבית ומחפשים אחרי אלמנטים עיצוביים שיהיו מוצלחים ויפים גם בעוד שנים יש לבחור בחומרים איכותיים ועמידים. בנוסף, ישנן מגמות שמן הסתם רק ילכו ויתחזקו: העדפה של חומרים טבעיים ונעימים למגע ולמראה, בחירה בפתרונות שהם אסתטיים מצד אחד אבל נוחים לתחזוקה ומעשיים מן הצד השני וכמובן – בחירה באלמנטים רגועים וקלאסיים. את הצבע, המגע האישי והדקורציה מומלץ להכניס באמצעות רהיטים, ווילונות וקישוטים ניידים דומים שניתן להחליפם בקלות. המטרה שלכם היא להיות מרוצים ממראה הדירה ומאופייה לאורך שנים, ולעבור את השיפוץ בקלות ובהנאה.

איך לצאת מפרויקט שיפוץ הבית בשלום