החיסכון בשיטת בניה קלה

אחד היתרונות הבולטים של בנייה קלה הוא חיסכון, במלוא מובן המילה. כיצד האספקט החסכוני בא לכדי ביטוי עת השימוש בשיטת בניה זו ומה יתרונותיה ביחס לשיטת הבנייה המסורתית? כל הפרטים במאמר הבא:

השימוש בשיטת הבניה הקלה הופך לנפוץ יותר ויותר עם השנים, במיוחד בשל היתרונות הרבים ששיטה זו מציעה. אולם עם השיח ההולך וגובר בעולם על יוקר המחיה ועם המודעות הגדולה לצורך בשמירה על איכות הסביבה, שיטה זו מוארת באור יקרות ומציעה חיסכון מקסימלי ממגוון רחב של היבטים.

שימוש בחומרי גלם זולים יותר

השיטה נחשבת לחסכונית יותר ולו רק בגלל שנעשה בה שימוש בחומרי גלם יותר זולים. עם זאת אין זה אומר כי חומרים אלו אינם איכותיים, אלא שהשיטה עצמה הנה שונה בתכלית מהשיטה המסורתית ומכאן ההבדלים. לרוב החומרים המשמשים לשיטה זו, קלים יותר ומכאן היא גם קיבלה את שמה.
ביניהם ניתן למצוא עץ, אלומיניום ופנלים מבודדים. וזאת לעומת הבנייה הקונבנציונלית עושה שימוש ביציקות בטון וברזל, חומרים הנחשבים ליקרים הרבה יותר. כמו כן בבנייה הקלה ניתן לעשות גם שימוש רב בחומרים ממוחזרים, שגם הם יכולים להוביל לחיסכון משמעותי.

שיטת בנייה יעילות יותר

שיטות הבנייה המשמשות לבניה קלה שמות דגש רב על תכנון ואפיון מעמיק של צרכים, תוואי השטח וכן חומרי הגלם אשר נמצאים בשימוש. מדובר בשיטה מודולרית המאפשרת בנייה מהירה של מבנים מכל סוג המיועדים הן למגזר הפרטי והן למגזר התעסקי- תעשייתי.
שיטות הבנייה היעילות חוסכות בזמן עבודה יקר ובכוח אדם בשטח היות ומאפשרות לבנות את חלקי המבנה השונים במפעל, לנייד אותם לאתר ולהרכיבם בצורה פשוטה ונוחה יחסית.

חיסכון בזמן יקר

בעולם העסקים המשוואה של זמן שווה כסף מקבלת משמעות גדולה הרבה יותר. אי לכך, הרצון לחסוך בזמן ולשלם כמה שפחות הוא מובן וברור. בניה קלה מציעה לעסקים בדיוק את היתרון המדובר – חיסכון בזמן יקר ומכאן גם במשאבים.
היות ושיטות העבודה יעילות יותר, חומרי הגלם קלים יותר ניתן להקים מבנה תוך ארבעה חודשים בלבד, יתרון שאין להתעלם ממנו כאשר מדובר בפרמטרים של חיסכון. כאשר זמן שווה כסף, הרי שככל שזמן העבודה קצר יותר כך ניתן לחסוך בהוצאות ועדיין לקבל תמורה מלאה עבור ההשקעה שלכם.

בידוד משופר וחיסכון באנרגיה

ואם בחיסכון כספי עסקינן, מבנים של בניה קלה מאפשרים חיסכון מקסימלי ולו רק בגלל התכנון המעמיק שלהם. השימוש בפנלים ולהם בידוד איכותי שומר על חלל המבנה קר בקיץ וחמים בחורף, כך שלא תצטרכו להשתמש באנרגיה מרובה לחימום וקירור המבנה שברשותכם.
יתרה מכך, בשיטה זו נעשה שימוש בתאורה טבעית עד כמה שניתן, כך שגם השימוש בתאורה מלאכותית מופחת באופן משמעותי. במונחים של חיסכון, הרי שמדובר בהפחתת ההוצאות הנובעות משימוש באנרגיה וחשמל בצורה משמעותית.

נסכם ונאמר שבניה קלה מאפשרת הפחתה משמעותית של עלויות בנייה ודורשת פחות ימי עבודה בפועל, ביחס לבנייה קונבנציונלית. בעזרת שירותיה של חברה מקצועית המתמחה בתחום ניתן שלא רק להגיע לחיסכון מרבי של זמן, כסף ומשאבים אלא גם לעשות שימוש נכון יותר באנרגיה, להפחית את כמות הפסולת, לאפשר דיוק מרבי וליצור התאמה מלאה לצרכים המשתנים.

החיסכון בשיטת בניה קלה