נכסי יוקרה – הרבה יותר מנכס

בשנים האחרונות יותר ויותר מבנים משווקים כ"נכסי יוקרה", מה הופך נכס ליוקרתי, ולמה זה באמת משנה אם מדובר בנכס יוקרה או בנכס רגיל?

בזמן שההיצע בעולם הנדל"ן הוא יחסית נמוך, מה שיצר עם הזמן ביקוש גבוה, המחירים טיפסו אט-אט כלפי מעלה באופן שהפך את השוק לרותח כפי שלא היה בימיו. על ביקוש גבוה של קונים אשר מבקשים לרכוש דירות חדשות, מתחרות חברות בנייה וקבלנים שמבקשים להציע לציבור הרחב מבני מגורים מסוגים שונים, החל מדירות בבנייני מגורים ועד בתים פרטיים.

במטרה לשווק את הנכסים בצורה מוצלחת ולגרום ללקוחות לרצות למכור את הנכס, הרי שהרבה פעמים הנכס מוגדר כנכס יוקרתי.
כאן המקום להדגיש, חברות בנייה וקבלנים, יודעים שציבור הלקוחות לא יקנה כל דבר, לכן כשהם מגדירים נכסים בתור נכסי יוקרה, הרי שזה לא לחינם, וזו לא הטעייה, מדובר באמת בנכסים יוקרתיים יותר מן הממוצע. הם פשוט נאלצים להשקיע הרבה יותר, הן בעיצוב ותכנון המבנים והן מאוחר יותר בשיווק שלו.
לפני שנסביר כיצד נכסים יכולים לזכות להגדרה של נכסי יוקרה, נסביר בקצרה מדוע זה כל כך משנה עבור קהל הלקוחות. כפי שנוכל להבין, נכס יוקרתי הוא הרבה יותר מנכס.

מדוע חשוב להגדיר נכס כיוקרתי?

יש לכך שתי סיבות עיקריות. ראשית, כולנו רוצים לדעת שאנחנו מתגוררים, לא בסתם נכס, לא בנכנס רגיל, אלא בנכס בעל ייחוד, אפיון מיוחד, לשם כך הוא צריך להיות מוגדר בצורה שונה מנכסים רגילים. הגדרת נכס כיוקרתי עוזרת לכך.
בוודאי כשיש לו על מה להתבסס. זה עוזר לנו לאפיין את עצמנו בצורה אחרת.
שנית, המחשבה שאנחנו מתגוררים במבנים שזוכים להגדרה של נכסי יוקרה, גורמים לנו להרגיש שהגשמנו את החלום, הרי רובנו עוברים תהליך מסוים, מדירת ההורים, לדירת שכורה, דירה קטנה וצנועה עם בת זוג עד שאנחנו זוכים להגיע ולהתגורר בנכס יוקרתי.
ברגע שאנחנו רוכשים מבנה שזוכה להגדרה כזו, מבחינתנו הגשמנו את החלום.


כיצד נכס זוכה לתואר יוקרתי?

מן הסתם, הגדרה של יוקרתי היא סובייקטיבית, כל אחד יכול להגדיר אותו בצורה שונה. אך סביר להניח, שכל מי שיגדיר אותו יבסס את ההגדרה על המאפיינים הבאים:

שטח – ככל שהשטח של המבנה גדול יותר, כך יש לו יותר סיכוי להיחשב ליוקרתי.
עיצוב ותכנון – לא מספיק שהשטח של המבנה יהיה גדול ויכלול הרבה חדרים, הוא צריך גם להיות מעוצב בצורה יפה ומתוכנן באופן פרקטי.
אזור – בשביל שנכס ייחשב יוקרתי, הוא צריך להיות ממוקם באזור טוב, כלומר שכונה שקטה, שלווה, בטוחה, כשסביבו יש עוד מבנים ברמה דומה.
ייחודיות – נכסי יוקרה כוללים בדרך כלל דברים ייחודים, זה נכון למבנים פרטיים ולבנייני מגורים. החל מחנייה פרטית, בריכה, חדר כושר, גינה מעוצבת, מחסנים ועוד.
מחיר – בסופו של דבר הכל מסתכם במחיר, ככל שמחיר הנכס גבוה יותר, כך גדלים הסיכויים שהוא יחשב לנכס יוקרתי.

נכסי יוקרה – הרבה יותר מנכס